Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

vineri, 11 iunie 2021

Bujorul roz, simbolul din inima mea

 

Mulți nu știu că bujorii se numără printre cele mai scumpe flori din florăriile de lux, dar cea mai scumpă floare este cea care este dăruită din inimă, indiferent de unde ar fi luată.

O primești și simți energia pozitivă și gândurile bune ale celui care ți-o oferă și în floarea aceea a pus ceva din inima lui pentru tine...

Îmi aduc aminte ce fericită era mama, când mă întorceam la ea cu un buchet imens făcut din primele flori  apărute pe iarba verde de mătase, flori de păpădie.(Bine se mai numesc într-un fel, dar nu le pot spune denumirea populară).

Astăzi am primit simbolul clasei a VIII-a B, un bujor roz, de la un bujor roz și în sufletul meu această amintire va fi vie mereu.

Clasă de copii frumoși, inteligenți, cu povești de viață triste și interesante. Au crescut sub ochii mei și pe zi ce trece deveneau mai frumoși. În clasa a V-a unii erau micuți de statură, veneau la costum, cu cravată și cămașa  albă perfect călcată și îmi dădeau senzația de domni în miniatură. Zâmbesc acum la final de drum amintindu-mi cât se străduiau mamele lor să pară ca scoși din cutie. 

Carmen este frumoasă și inteligentă și a învățat să se apere singură. Uneori i se citește melancolia în priviri, dar este prea mândră să spună ce o frământă. Claudiu este mereu vesel, esență de spirit într-un trup delicat. Într-o zi va fi ceea ce vrea el să fie, fiindcă poate!

 Aidee, Andreea, Bianca și Natalia au fost de o cumințenie ieșită din comun. Le văd mereu în bancă, rezolvând, teste, vorbind frumos și așa le voi vedea mereu cu ochii minții. Comportament de prințese,  prințese ale minții. Alin este ambițios și adoră să fie primul. E înalt și ochii săi negri mustesc de inteligență. Luca se plictisea repede și se simțea mereu nedreptățit de mine, dar avea momente când era înțelegător și iubitor.

Miruna ieșea dansând la tablă, Ionuț Duță a fost un elev bun care nu dorea să supere pe nimeni niciodată. Mihăiță, artistul clasei, nu are aere de vedetă, este frumos educat și voi ține minte ce îmi spunea când plecam din clasă :„Să vă dea Dumnezeu și Măicuța Domnului sănătate, doamna!”

E minunat să știi că se roagă cineva pentru tine în acest mod! Andrara a crescut, s-a dezvoltat frumos, Cristi are un suflet bun și probabil „va face fetele din vorbe că are vorbele la el tot timpul”.

Marinela este tată și mamă pentru frații mai mici și pentru mine va rămâne un model pentru sacrificiul ei, pentru bunătatea ei sufletească. Elena Chiriac a suferit mult și sper să nu greșească și să ajungă bine.

I-am recomandat Nicoletei o carte și ea a citit-o și mi-a plăcut că a înțeles faptul că arta este și vulgară și violentă uneori.

Alex s-a liniștit și el, dar tezaurul de inteligență nu vrea să îl folosească la maximum. Florea s-a maturizat mult.

Ieri, un elev de la altă clasă m-a întrebat de situația școlară a bujorului clasei a VIII-a B:

-Doamna, ce note are Ionuț la dumneavoastră? Trece?

Mi-a venit să râd. Ei, mă amenințase el că mă spune lui Cumpănașu, a trebuit să îi explic de ce trebuie să îl înlocuiască pe „bre” cu „dumneavoastră”, dar este un elev de 9-10.

Apoi, pe tonul cel mai serios din lume a continuat:

-Dumneavoastră știți cât de mult muncește copilul ăsta! Știe să facă de toate și când tatăl lui este plecat ia asupra lui totul. Îl înlocuiește cu succes.

...Sunt lucruri pe care nu le înțelegi la timp, dar niciodată nu este prea târziu să îți poți explica totul.

Clasa a VIII-a B, o clasă de poveste, care se refugia în pod, care arunca găleți cu apă pe scări și juca fotbal cu dozatorul de săpun de la grupul sanitar a absolvit cu succes gimnaziul și pentru mine, simbolul acestei clase rămâne mândrul și parfumatul bujor roz!

Să vă dea Dumnezeu sănătate și să aveți mereu noroc de oameni buni în viață, bujorii mei roz!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu