Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 8 septembrie 2018

Cum știu vienezii să vândă și să-și trateze oaspeții

Zi călduroasă de august, de parcă vara se uită peste umăr înapoi și nu se lasă izgonită de toamnă. Această excursie marchează ultima ieșire  a mea din vacanța de vară de aceea sunt ușor nostalgică, fără să stric bucuria tuturor. În mod sigur că acesta este legea supremă de conduită pentru reușita unei excursii în grup: oricât ai fi de supărat, oricât de rău ți-ar fi, te străduiești să nu strici bucuria celor din jur...
Grupul s-a împărțit în două: jumătate a rămas la acvariu, să vadă cum sunt hrăniți rechinii, în timp ce cealaltă jumătate pleacă la cumpărături după cadouri pentru cei dragi.
- În primul rând, eu cred că voi fi foarte generoasă cu mine insămi, îmi spune sora-mea si zâmbind satisfăcute nu ratăm niciun magazin.
Avem în multe privințe gusturi comune si am convenit să cumpărăm amintiri care încap în bagaje și nu se deteriorează și evident care nu costă mult.
Intrăm în primul magazin cu produse cosmetice hand made. Spumant de baie cu aromă de ciocolată și săpun făcut manual cu aromatele ierburi de Provence, lotiune răcoritoare cu mentă pentru față toate răspândesc parfumuri irezistibile. Vânzătoarea ne abordează politicos în germană. Îi spunem în engleză că nu știm acestă limbă și schimbă registrul lingvistic.
Ne aduce un vas cu apă călduță și ne îmbie să testăm ce produse dorim subliniind faptul că asta nu înseamnă că trebuie să și cumpărăm. Din frigider scoate loțiunea răcoritoare cu mentă, cere voie să o pulverizeze pe față, apoi ne face vraja.
Simțim senzația delicată de fulg de zăpadă pe fețe și aroma irezistibilă de mentă și lămâie. Sora mea nu se poate abține. O cumpără pe loc, în timp ce se agață de mine două-trei săpunuri scumpe: cu santal și condimente, cu ierburi aromate de Provence si cu lavandă. În timp ce vânzătoarea ne face totalul și ne oferă cadouri de bucurie că nu plecăm cu mâna goală din magazin, mă întreb de câte ori s-a întâmplat minunea asta la magazinele de profil din Romană? Niciodata nu m-a invitat cineva să testez un produs sau nu mi-a cerut voie să îmi prezinte practic unul.
În mod cert că aș fi luat văzând că un vânzător se străduiește și te face să te simți important. Când am întrebat-o de unde îmi pot lua ceai negru, a iesit din magazin să îmi arate clar unde găsesc ceea ce caut.
Alte exemple? Îm magazinul următor, vânzătoarea ne-a arătat pe viu cu mișcări delicate cum se folosește un săpun exfoliant cu aromă de ciocolată. Avea mișcări atât de fine, încât mi-am dat seama că își face meseria cu multă dragoste.
Ce ar mai fi de spus?
La hotelul în care am fost cazați ne-au ținut bagajeșle gratuit 4 ore, fiindcă am predat cheia la recepție la ora 11 și aveam avion la ora 20. Așa obișnuiau să facă tuturor turiștilor care aveau nevoie.
Vienezii sunt gazde de cinci stele din cinci stele și au făcut din muzica clasică brand național.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu