Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

miercuri, 15 iunie 2016

Moda sufletului îndrăzneț


Nu știu de ce îmi vin acum în minte secvențe dramatice în care cineva își poate pierde nu numai frumusețea, ci și normalitatea. A murit la noi în comună o doamnă a cărei frumusețe fusese emblematică. Cei care au fost acolo au povestit cum își dăduse deja ultima suflare, era caldă, dar proteza era într-un pahar. Atunci soțul a implorat-o cu dragoste:
-Frumusețea mea, toată viața ai ținut să arăți bine și nu îmi voi ierta niciodată faptul că nu ți-am pus dinții. Te rog, deschide gura! Vor veni oamenii să te vadă și să te conducă pe ultimul drum, ți-am promis că te voi aranja să arăți bine...
Se spune că ea a deschis gura, iar el și-a făcut datoria pentru ultima dată.
Frumusețea se poate pierde în orice clipă. M-am expus la soare fără să mă protejez și mi-a apărut o bubă pe nas. Am încercat să o acopăr cu fond de ten, dar am făcut mai rău. Rana se adâncea mai tare. Un prieten de familie, „glumea” cu mine spunându-mi:
-Știu pe unul care a vut o bubă la nas ca tine și a murit!
Ceea ce mă îngrijora era repulsia pe care o declanșam și grija celor dragi să nu se contamineze și ei. Dincolo de iubire, mai puternică este grija pentru propria sănătate și oricine poate înțelege asta.
Când veneam de la control, în metrou, am văzut o fată cu fața arsă. A râs tot timpul, iar eu am lăsat capul în jos rușinată. Nu-i păsa că se uita lumea la ea cu milă amestecată cu repulsie, era de o veselie molipsitoare.
Oamenii cu dizabilități trăiesc demn fiindcă fac față tuturor provocărilor, comentariilor nedrepte ale celor din jur și propriilor frustrări. De regulă o nenorocire nu vine niciodată singură.
Nu poți impune celui de lângă tine să-ți stea alături, iar de cele mai multe ori el va pleca să se elibereze...
După ce ai fost un om întreg, un brad tânăr, să te trezești un biet trunchi este cumplit! Dacă trupul se schilodește de vreme, de neșansă, din cauza unui accident, sufletul rămâne de veghe să îmbrace rana în lumină! Numai în România există 750 000 de astfel de persoane care merită tot ce este mai bun și mai frumos pentru a se consola de ceea ce au pierdut. Să rămâi fără mâini, fără ochi sau fără picioare este ca și cum ai fi o pasăre și ți-ai frânge aripile!
Iată de ce am ales să scriu despre primul FESTIVAL DE MODA DIN ROMANIA DESTINAT PERSOANELOR CU DIZABILITATI ce va avea loc pe 29 și 30 iunie, 2016, la Brașov. Creatori și firme de prestigiu vor oferi creațiile lor persoanelor cu dizabilități pentru a fi prezentate pe podium: Doina Levintza, Cătălin Botezatu, Patuschinsky, Bya Fashion şi o colecție de accesorii Le Bebe.
Din căruciorul cu roțile sau șchiopătând oamenii aceștia sensibili de lângă noi se vor îmbrăca elegant demonstrând că viața este frumoasă, chiar dacă este atât de grea!
Mai demni și mai mulțumiți decât noi, oamenii normali, semenii care și-au pierdut normalitatea merită toată admirația noastră!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu