Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

joi, 5 iulie 2018

Responsabilitatea prezentului

Doamna doctor îmi dă cu mâna o șuviță rebelă și îmi culege din păr ce a sărit de pe dinții mei, când s-a ocupat de ei. Are gesturi fine și face totul cu maximă blândețe ca pacientul să nu rămână traumatizat și să revină cu plăcere, de câte ori va fi cazul.
În conduita sa profesională se află infinită dragoste de oameni și empatie:
-Nu vă pregătesc dinții pentru lucrare, dacă mâine vă duceți la nuntă!
Se adresează cu empatie pacientei care i-a spus cu câtă nerăbdare așteaptă nunta verișoarei sale.
-Să nu vă faceți program pentru următoarele două săptămâni, să ieșiți frumoasă în lume!
Mă întreb cum de ghicește gândurile oamenilor și are atâta putere de înțelegere de a ține cont de dorințele fiecăruia și de a face ceea ce trebuie.
Niciodată nu execută vreo operațiune, fara să anunțe și fără să spună adevărul despre eventualele dureri postoperatorii sau complicațiile care survin.
Cu mână fermă, pricepere profesională și dragoste față de pacienți își asumă responsabilitatea prezentului.
Apoi vine vorba despre oamenii deosebiți ai orașului și îmi spune cu tristețe in glas:
-A murit doamna F! Era atât de tănără. Culmea eleganței din oraș. Mi-a fost profesoară de lucru manual și de la dumneaei am învățat aproape totul în ceea ce privește îndemânarea.
Îmi vine să îi spun doamnei doctor că mă uimește prin abilitatea cu care mănuiește toate aparatele acelea minuscule si echipamentele: are mâini de aur și inteligență uriașă, dar grozăvia veștii mă face să îmi înghit cuvintele.
Îmi amintesc cum am venit cu doamna F. în microbuz și cineva a sunat-o să afle verdictul, iar ea a răspuns clar:
-Este așa cum nu aș fi vrut să fie, dar nu am ce face! Sunt pregătită. Nu, dragă, nu au greșit analizele!
Pe chipul ei frumos de brunetă reușită nu se schița un strop de îngrijorare și în ochii mari, negri nu i-a apărut o lacrimă. Cum am ajuns, a coborât liniștită și a intrat în supermarketul de langă autogară să-și facă necesarele cumpărături.
Fiindcă și-a asumat responsabilitatea prezentului, ea trăiește în amintirile luminoase ale foștilor elevi, cunoscuți și colegi de muncă.
Prezentul decide de fapt viitorul unui om!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu