Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

joi, 7 ianuarie 2016

Banii sau viața?


Mergeam așa pe străzile orașului. Sărbătorile dispăruseră, kilogramele în plus atârnau inestetic, golurile din portofel...mari de tot! Vacanța...la capitolul consumabile, contul subțirel-subțirel, prea subțirel pentru gerul de afară!
Ningea. ”O ninsoare înseamnă cheltuială în plus, mă gândeam în timp ce îmi intrau fulgii reci în ochi”. Mai mult la căldură, la electricitate, peste tot cârpești găurile cu bani.
Dau să-mi trag fermoarul la cojoc și prind un fir de la fularul luat la set cu o bluză de Crăciun. S-a blocat. Rup firul, se deșiră fularul și îmi plesnește fermoarul, așa că mă trezesc cu cojocul descheiat pe cancerul acesta. E început de an deloc promițător!
-Trebuie să-mi cumpăr geacă, prea se uită lumea cu milă la mie!
O cheltuială neprevăzută. La Romană, stă un copil care cerșește pe zăpadă. Bag mâna în buzunar și-i dau câțiva bănuți, deși știu că oricât ar primi, va fi omniprezent acolo...
Un copil slab, suferind, prost îmbrăcat înduioșează, iar profitorii nu se pot abține!
Pe străzile pe care a curs atâta lume, acum alunecă un rest de oameni dezorientat, secat de resurse, nostalgic după atmosfera de sărbătoare...
Dintr-o mașină ultraluxoasă, haiducul modern a scos revolverul:
-Banii sau viața?
-Ce bani? Întrebați de funie în casa spânzuratului. S-au evaporat în același timp cu sărbătorile.
-Noi nu glumim, chiar dacă intri în Sun Plazza! Te vom aștepta la ieșire!
Îmi vine să râd isteric. Nu mă cunosc. Intru cu un cojoc care are fermoarul stricat și ies cu geacă nouă. Altă culoare, un aer mai tineresc.
Stau o jumătate de zi să-mi găsesc o geacă de ”Doamne-ajută”. Sunt atât de scumpete, încât mă ustură buzunarul rău de tot, iar nefiind fotomodel, eu, care altadată puteam cumpăra de la copii, ies rușinată din multe magazine fiindcă nu au mărimea mea...
În sfârșit îmi găsesc geacă. Este frumoasă, scumpă la propriu și la figurat și fără glugă. Mi-a pierit cheful să mai iau o cafea sau o prăjitură, dar sunt mulțumită. M-am înnoit la început de an și am scăpat de haiduci.
Este doar o iluzie. Erau de fapt haiducii moderni care ne hărțuiesc pe toți: facturile, ratele, cartelele de orice fel!
Mă refugiez în lumea virtuală. Gândesc că aici nu vin haiducii moderni, dar primesc un mesaj pe mobil că nu am achitat factura la telefon.
”Nu-ți face iluzii! Nu au nevoie de viața ta, ci de banii lor!”
Găsesc târziu o cale de scăpare la Telecredit.ro https://telecredit.ro/?utm_http://enigel.blogspot.ro/_medium=blogs&utm_campaign=bpromo1.
Ei dau împrumuturi rapide, aplicația fiind foarte simplă. După ce mi-am creat un cont, apelând la ajutorul lor financiar pentru prima dată, am selectat suma de 500 de lei, pe care urmează să o achit peste o lună. Toate costurile creditului sunt la vedere. Peste 30 de zile, voi înapoia 680 de lei, dar voi supraviețui.
Haiducii moderni mă vor lăsa în pace. Niciun prieten nu mi-ar sta la dispoziție cu bani de luni până vineri, între orele 8-21. Completând datele personale în cererea de împrumut sau sunând la numărul 021.9933, ori expediind un e-mail la adresa contact@telecredit.ro, banii sunt transferați instant în cont. Aș  putea trimite un mesaj la numărul 1892 cu textul "TELECREDIT" (număr cu tarif normal) și  să fiu sunată  de salvatorii financiari de la Telecredit.ro pe banii lor, dar nu doresc să-i fac să creadă că nu-mi permit să expediez un mesaj sau să sun cinstit pe cineva...Nu sunt chiar atât de falită. Face parte din strategie să nu pari mai falit decât ești în ochii finanțatorului tău!!!
După 15 minute banii erau în cotul meu suferind de inaniție.
Mă-ntorc acasă cu banii în cont și cu o imagine nouă.
-Ai geacă nouă? Interesantă. Cojocul l-ai dat de pomană, nu?
-L-am lăsat lângă un tomberon, să-l ia cineva care are nevoie de el.
-Sigur, s-a plictisit, doamna de el. Cât ai dat pe geacă?
-Trei milioane vechi.
-Doamne, o avere! Dar nu face. Puteai să o iei mult mai ieftin din altă parte.
-Te-am încercat, dragă. A costat doar 2.
- Mult, doamnă, mult!
Pe măsură ce-i scad prețul, dezaprobările sporesc.
-Am primit-o de pomană, spun ca să închid gurile cârcotașe.
Zgomotele de râs nu mai contenesc. Încep anul cu umor, cu optimism și cu toate facturile achitate la zi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu