Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

duminică, 16 aprilie 2017

Piscina, oaza de sănătate de-acasă

Experiențe neplăcute cu piscinele din oraș

Știți vara aceea în care soarele mușcă întărâtat cu dinți de șarpe din tine și nu știi unde să te ascunzi la răcoare? În casă intră după tine cu săgeți de foc, pe stradă, te urmărește ca un câine turbat și-ți pune căciulă de flăcări pe creștet. Rămân doar piscinele din oraș, refugii din calea vipiei...
O astfel de vară mi-am petrecut-o la piscinele din oraș și iată, cu ce m-am ales:
1. Apa foarte dură mi-a uscat părul. Au început să mi se despice vârfurile și să-și piardă din aspectul mătăsos. M-am trezit cu păr de bătrână pe cap și m-am gândit cu tristețe că vrei să „vindeci” una și te „îmbolnăvești” de alta.
2. Din cauza apei încărcate cu ioni de calcar, magneziu și particule de nisip mi s-a iritat fața și mi s-a uscat pielea. Pielea mea de bebeluș a devenit ca o smochină coaptă.
3. Am înghițit apă din greșeală și m-am ales cu o diaree urâtă din cauza microbilor.
4. Din cauza coloniilor de bacterii, au apărut pete pe pielea mea și unghiile mi s-au îmbolnăvit.
„Rău la piscină, dar mai rău fără piscină”, mi-am spus! Vara era pe sfârșite, dar după o vară vine alta, apoi alta și tot așa...
-Ce-ar fi să aduci piscina acasă la tine și să o întreții ca să nu mai ai astfelt de probleme? Te-ai interesa personal de calitatea apei, știind câte neajunsuri ai avut, îmi propuse cea mai bună prietenă?

Piscina, oază de sănătate cu Agua.ro

Ușor de zis, greu de făcut! Piscina nu este o groapă pe care o umpli cu apă, apoi intri și te bucuri ca peștele în mediul său înotând. Dacă nu este prevăzută cu scurgere corespunzătoare, cu sisteme de filtrate și aparate de aspirare și curățare, îți aduci coloniile de bacterii în curte. Apa se umple de mătasea broaștei, mormoloci negri o colonizează, viermișori multicolori se bucură de mediul acvatic, încât nu vei mai avea loc de atâtea vietăți ce s-au înmulțit în ea!
Să ai piscina în curte, dar să nu fie funcțională este mai absurd decât să te duci la o piscină în oraș să te răcorești și să te întorci bolnav, plin de bube, cu grețuri și amețeli.
Trebuia să încep cu ceva. Și m-am trezit strigând:
-Ajutor, îmi doresc o piscină!
După ce specialiștii de la Agua.ro m-au consiliat, am ales Piscina Azuro Ovala V7 7,3x3.7m x 1.20m 
fiind confecționată din materiale rezistente și tratate împotriva uzurii în timp. M-au sedus formele sale unduioase, dar și adâncimea de 1,20 metri fiindcă nu reprezintă un pericol, nici pentru copilașii care știu să înoate.

Piscina era aleasă, apa care o umplea curată ca seninul cerului. Vedeam totul cu ochii minții, când am realizat că nu mă pot arunca în apă ca la 20 de ani. Bunicii care vor veni în vizită fac pași mici, se tem să nu alunece, deși le place apa ca unor copii. Așa că am ales Scara inox Komfort 3 trepte, gândindu-mă că :„Nu este toată lumea săritor în apă ca dumneata, bobocule!”
Piscina era la locul ei, plină cu apă, scara montată. Sosise vara, iar eu închideam ochii și înotam în piscina mea. Era răcoritor, era curat, era ca în mijlocul naturii. „Dar moluștele, bacteriile, frunzele ce cad și putrezesc în apă, m-a trezit îndoiala din visare? Fără Sistem de Filtrare cu nisip Clear 4 nu se poate! Investesc în sănătatea și în confortul meu și al celor dragi!”
Piscina era acolo, plină de apă, scara montată, sistemul de filtrare pus la punct. Închid ochii. E soare, e bine, apa este răcoroasă și de azur. „Dar robotul de curățare, lipsește nu este așa? Ai uitat că piscina trebuie golită și spălată mereu fiindcă umezeala atrage ca un magnet colonii de bacterii, microorganisme, resturi vegetale care ajung accidental în ea? O prințesă nu se răsfață printre mizerii!”
E vară, vară toridă, soare turbat. Oaza de sănătate din curtea mea îmi stă la dispoziție. În mijlocul apei de azur trec ca o sirenă și nu mă pot opri din filosofat: „Câtă tehnică în spatele unei piscine, Doamne, câtă tehnică!”



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu