duminică, 9 iulie 2017

Arta ambalajului...tot o aparență

Nu putem minimaliza rolul ambalajului în viața socială, după cum nu putem ignora înșelătoria care se ascunde în spatele lui. Bomboane de ciocolată cu carii sau tari ca piatra în care-ți rupi dinții sunt ambalate în cele mai elegante cutii. Se întâmplă uneori la fel cu televizoarele sparte găsite în cutiile impecabile pe care ni le livrează curierul.
Și în universul uman funcționează arta ambalajului. Sunt oameni care-și aleg prieteniile, relațiile de orice fel după ambalajele semenilor: case, mașini, haine, ceasuri. Află târziu că au luat la pachet și un suflet rău, egoist, care se ascundea în spatele ambalajului.
Fiindcă ambalajul este un paravan, el poate reprezenta și mascarea realității prin păstratea aparențelor.
Omul modern trăiește sub teroarea păstrării aparențelor.
Uneori ținem mai mult la ambalaje, decât la sănătatea noastră, de pildă chiar dacă relația sau produsul este toxic, îl păstrăm de dragul ambalajului și al aparenței, care este tot o formă de prezentare socială, învăluită a unui comportament sau fapt de viață.
Nu spun că ambalajul ar trebui desființat, spun doar că orice consumator trebuie să fie suficient de prudent pentru a găsi metodele unei analize profunde a produsului, dincolo de ceea ce amețește ochiul.
Și nu pot încheia fără să atrag atenția că oricât de scump vă va fi costat păcăleala ambalajului, decât să consuați un produs „expirat sau toxic” și să vă afectați sănătatea, mai bine îl abandonați!