Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

miercuri, 27 ianuarie 2016

„Am să fiu cât am să pot de bună!”


-Să fii cuminte, l-am rugat pe Matei la plecare!
 Petrecuserăm zile pline de zâne, magie și soare împreună. Are Matei un fel de a fi în relația cu mine, încât îmi impune să redevin copil în prezența lui. Vorbim amândoi cu animalele de pluș, consultăm bolnavi, le dăm tratamente și îi operăm, ne jucăm de-a șoferul, polițistul și infractorul, de-a împărțitul salariu cu nevasta și copiii...Noaptea umplem patul cu povești și râdem împreună pe-nfundate. Ne apucă râsul când vin să ne controleze „părinții noștri” să vadă dacă dormim.
I-am spus asta ca să-l scutesc de cearta părinților, fiindcă știu că nu suportă să i se vorbească urât. Am aflat că în entuziasmul său, se oferă să mă prezinte tuturor colegilor și prietenilor lui deoarece:„Ea se poartă cel mai frumos cu mine! Ce bine ar fi dacă ar sta cu mine mereu! Dar pleacă  repede, repede de tooot...”
În al doilea rând, doream să-l scutesc de întristarea ce urma reproșului:„De ce pleci iar? Vii rar și stai atât de puțin!!!”
Nu în ultimul rând, am fost sigură că voi obține promisiunea că va fi cuminte, dar puștiul m-a surprins din nou. M-a privit în ochi cu îndrăzneală și mi-a răspuns tăios:
-Știi ceva? Am să fiu cuminte, cât am să pot eu să fiu de cuminte!
Am realizat cât de bine se cunoaște. Cât de multă dreptate avea! Noi, oamenii, avem zile bune și rele. Unii suntem perfecționiști înnăscuți, alții detestăm perfecțiunea. Nu avem două zile la fel pline de inspirație, mulțumire sau entuziasm. O durere de măsea ne va schimba complet starea. Junghiurile resimțite în suflet vor avea efecte și mai devastatoare decât o durere de cap sau de spate, în plus vom fi cât vom putea noi să fim de buni,  de cuminți sau deștepți.
Avem limite: unele se pot depăși, altele nu. Mai grav este să facem o promisiune pe care nu o putem onora, decât să  ne recunoștem propria limitare.
M-a urmărit răspunsul său ca o lecție de viață și îl utilizez ca pilulă de înțelepciune și acum, de aceea promit că:„ Am să fiu cât am să pot eu de bună, de generoasă, de cuminte și de înțeleaptă!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu