Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 23 ianuarie 2016

Gerilă înlocuit de Climato

Harap-Alb ajunse în București să lucreze la ultimul etaj al unui bloc-turn, unde-și aveau birourile ultimii salariați. Așa funcționa piramida în firma lor: șefii la parter, să se bucure de răcoare și să nu urce sau să coboare atât de mult, iar funcționarii mărunți la ultimul etaj, să treacă prin proba de foc. Eroul nostru, plecat să cucerească lumea de la Capitală, a rezistat greu în prima zi de cuptor. Biroul era încins, aerul irespirabil, transpirațiile curgeau în valuri uriașe pe tot corpul. În zadar pusese ochii pe secretara directorului și își făcu drum cu câteva dosare la ea...I s-a părut că fata strâmbă din nas văzându-i fața roșie ca un rac și că întoarce capul să nu simtă parfumul corpului uman sub influența căldurii de cuptor. -Fata Împăratului-Roș (adică a directorului general) nu se va uita niciodată la mine văzându-mă în halul acesta! Trebuie să-l găsesc pe Gerilă, chiar dacă este o dihanie de om cu buzele dăbălăzate și nări uriașe, să-mi răcorească spațiul de lucru... Timpul trecea. Pielea lui Harap-Alb devenea măslinie. Se temea să nu facă insolație ca și cum ar fi stat zile întregi la solar. Puse un anunț pe site-uri:„Funcționar la firmă mare caut un Gerilă care să-mi regleze temperatura din birou. Ofer recompensă fabuloasă cui îmi dă detalii care să mă ajute să-l găsesc.” A doua zi auzi râsete în urma sa și remarci usturătoare:„Precis crede și în Moș Crăciun cum crede în basme...Noroc că nu a văzut șeful anunțul, altfel l-ar fi concediat să nu facă firma de râs! Să-l cauți pe Gerilă în epoca de dominație a lui Climatico este o ignoranță fără precedent!” ”Murise Gerilă? Ce puteau face oamenii condamnați să lucreze zi-lumină la mansardă??? Unde era Clomatico.ro?” Un coleg binevoitor îi pasă link-ul însoțit de următoarea explicație:” Dragul meu, șeful îți testează capacitatea de amenajare a locului de muncă și dorește să ai inițiativă. Dacă stai în cuptor, fără să spui nimic, peste câteva zile vei fi concediat. Tot ce ai de făcut este să faci un referat prin care să-i propui dotarea biroului tău cu un aparat de aer condiționat.” Nu credea că proba de foc reprezintă un test de inițiere și la locul de muncă. Trebuia să vină cu o propunere concretă: să aleagă firma, aparatul, prețul. Chiar și costul produsului era în sine o probă capcană:„Să nu iei ceva ieftin și prost, fiindcă șeful consideră întotdeauna că suntem prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine, dar nici să nu-i faci gaura prea mare în buget! Fii moderat, cumpănește lucrurile, discută cu personalul prin chat sau la telefon. Ai grijă și la clasa energetică, fiindcă directorul uneori e scump la tărâțe și ieftin la făină, adică ia în calcul și consumul de energie!” -Prin urmare garanția să fie cât mai mare, confortul din spațiul meu de lucru maximizat, costul moderat... Avea Gerilă mecanizat un nume sofisticat Aer conditionat Inventor Life L2VI-12-L2VO-12 Inverter 12000 BTU, dar o înfățișare mai impersonală decât a lui Gerilă. În plus nu s-ar fi ținut după el prin oraș să-l facă de râs, nu i-ar fi cerut de mâncare, nu i s-ar fi plâns mereu că moare de frig... După o lună, Harap-Alb se trezi cu fata Împăratului Roș în biroul său. Îl sărută și-l îmbrățișă, fiind o fată cu destulă inițiativă pentru postul de secretară și îl încurajă să o pețească la șeful, promițându-i că vor rămâne împreună până la adânci bătrânețe, chiar dacă vor rămâne fără serviciu, cu condiția să-și ia acasă un aparat de aer condiționat la fel ca acesta! Am fost și eu la nunta lor, care a durat trei zile și trei nopți, am mâncat, am băut și am petrecut și mai ales am pus mâna pe Gerilă și m-am fotografiat cu dânsul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu