Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

duminică, 10 ianuarie 2016

Balada săracului și a bogatului




Foaie verde de mohor
Veni iarna în obor
În curtea săracului
Lemne nu-i și pâine nu-i.
Copiii plâng toți în casă
Că n-au mâncare pe masă,
Merg la școala de sub munți
Și-au rămas cu toți desculți.
Iar săracul ce-mi făcea,
Pe-o mârțoagă-ncăleca
La bogat el se ducea,
Făină și bani să-i ceară
Familia să nu-i moară.
Dar bogatul ce-mi făcea?
Câinii pe el amuțea,
Fiarele că mi-l mușcau,
Și de sânge mi-l umpleau
Trist acasă se-ntorcea,
Familia îl plângea!
Iarnă, sărăcie, jale
Sub acoperiș de paie!
Omul ar fi vrut măcar
Să găseasc-un cămătar
Să-i dea bani de buzunar.
-Vai de mine, vai de tine,
Iei o sută dai o mie
Nevastă-sa se jelea.
Ne-o jupui și pielea
O fi vai și-amar de noi
Că ne jupoaie de piele
Ne face pe noi lovele!
Și ne omoară de vii
Și se răzbună pe copii!
Dar copilul cel mai mic
Isteț, deși nu-i voinic
Căută pe tastatură
Bani de o îmbucătură,
Împrumut online, rapid
Ca să nu moară de frig,
Și dând repede un click,
Intră la Telecredit.
Că internet are oricare,
Se lipsește de mâncare,
Chiar de are burta goală
Merge-n lumea virtuală!
-Dac-am găsi oameni buni,
Mă voi duce la căpșuni,
La vară în Spania
Și mi-oi da datoria,
Spuse tatăl supărat
De cîinele rău mușcat...
Arză-l focul de bogat
I-am cerut și nu mi-a dat
Și i-am muncit toată vara
Și-acum goală mi-e cămara!
-Nu mai plânge, tatăl meu,
Ascultă de sfatul meu!
Dă-mi din haină buletinul
Că în curând facem plinul
Trimit acte prin eter
Și un credit am să cer
Ca să nu murim de foame
Că-i iarna așa de mare!
Și-om munci, ne-om strădui
Datoria ne-om plăti.
Bine vorba nu sfârșea
Mâna-n buzunar băga
Și cu bani-i împrumuta!
Săracul se-nchina
Tremurând banii mi-i lua,
Fața i se lumina
O plecăciune făcea
Cu respect mi-l întreba:
-Dar cine ești dumneata?
-Haiducul haiducilor
Și dau bani săracilor,
Eu împrumut pe oricine
Ca să fie-n case bine.
Când o fi bine de voi
Mi-ți da banii înapoi,
Iar dacă mai mulți mi-ți cere,
Vă împrumut cu plăcere 
Împrumut sigur și rapid
Ca să nu muriți de frig. 
 Că viața așa-i făcută
Săracul se împrumută,
Bogatul doar îl muncește
Și cu doi lei îl plătește...
Săracul banii a luat,
Iar după ce a mâncat
În pădure a plecat
Și de-o comoară a dat.
El a devenit bogat
Banii i-a înapoiat,
Ce-a rămas i-a investit
Și a trăit fericit.
Muncea vara, strângea toamna
Și avea plină cămara.
Bogatul a sărăcit
Și-ntr-o iarnă a venit
Ca să fie-mprumutat
Că moare de frig în pat!
-Eu nu am să fac ca tine
Ca să pleci mușcat de câine.
Intră și te încălzește
Cu mâncare te servește
Și cu un pahar de vin
Traiul să-ți fie mai lin.
Dacă nu ai bani
Prea bine
Te-mprumută dela mine.
Că Telecredit m-a-nvățat
Să dau bani la cel sărac.
Să-l iau pe chezășie,
Să-l tratez cu omenie
Că-și va da din datorie!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu