Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

vineri, 6 ianuarie 2017

Smartfrigiderul, expert în sănătate, economie, nutriție și frumusețe...





(sursa imaginii aici)
Tabloul ce înfățișează iarna de poveste din bucătărie mea este viu. Imensa pictură virtuală redă mișcările animalelor și copiilor, ninsoarea, bucuria fără margine a celor mici că bunica Iarnă le-a dăruit un derdeluș. Seara se aprind chiar luminițe pe la case, iar fulgii de nea strălucesc. Când mă plictisesc de acestă interfață, pot alege cete de colindători și programez colinde în fundal sau interioare pregătite de atmosfera sacră de Crăciun. Aud lătratul câinilor, urletul lupilor, freamătul brazilor în plin oraș.
De când mi-am cumpărat acest frigider între frigidere  nu mai sunt singură o clipă în bucătărie! Toți ai casei mă ajută să admire picturile. Parcă aș avea în casă o pinacotecă, nu un frigider!
În mod cert industria frigiderelor a evoluat mult! Smartfrigiderul meu are în memorie sute de tablouri, chiar și desene animate și jocuri virtuale pentru adulții-copii. Să nu credeți că l-am luat de frumusețe și este o simplă mobilă! Nici nu știți câte poate face...
Când doresc să încerc o rețetă nouă și am nevoie de intimitate, proiectez rețeta respectivă în memoria acestuia, iar pe ușă îmi apare modul de preparare pas cu pas. Am găsit în memoria lui o adevărată carte de bucate și fiindcă la bucătărie am două mâini stângi, l-am programat să mă certe când fac o greșeală fatală preparatului respectiv. A țipat la mine de parcă ar fi izbucnit un incendiu când în ciorba de fasole am pus sare de la început. Mi-a repetat până am înțeles:
-Dacă pui sare, nu mai fierb boabele, înțelege asta, te rog!
Frigiderul minune îmi ține de urât, iar când sunt supărată mă binedispune cu orice preț:
-Șterge-ți lacrimile, cucoană, că familia nu se hrănește cu ele! Hai, fugi la baie, spală-te pe față și gata!
Pe cât de activ este în exterior, la fel de eficient este și în interior. Fiind foarte atent cu alimentele care stau mult și sunt pe punctul de a-și pierde valabilitatea, le etichetează cu trei zile înainte de termenul de expirare. În cazul în care nu le iau la timp, mă atenționează lipind o etichetă roșie pe ele, pe care scrie:„Boală sigură”, iar eu știu să le arunc.
Niciodată nu acceptă să fie gol din pudoare, așa că pe măsură ce untul și lactatele de termină, el reactualizează listele mele de cumpărături.
Prevăzut cu senzori, când încerc să pun cartofii și ceapa în frigider, expertul meu de la bucătărie țipă:
-Ne facem de râs! Cartofii, ceapa și usturoiul se păstrează în cămară, nu în frigider! Ia avocado, bananele, kiwi, mango, nectarinele, perele, prunele și roșiile de lângă mere, morcovi și pepene imediat!
Multe lucruri mai știe smartfrigiderul meu! Uneori am impresia că mă umilește în mod voit, dar evaluând binele pe care-l face familiei mele, nu m-aș despărți de el nicicând.
Bunăoară, când am ales greșit, mă atenționează:
-Produs toxic, aliment prea scump! Nu merită banii! Scoate imediat din dietă otrava asta!
Nu vă vine să credeți că spune povești copilului și devine tovarășul său de joacă? Mă ajută să pregătesc mese festive, stabilim împreună decorurile și meniul, îmi dă sfaturi de viață și nu ma trădează niciodată.
Prevăzut cu panouri speciale de încălzire-răcire a încăperii realizează și aclimatizarea bucătăriei înlăturând surplusul de aburi și mirosurile de mâncare, care nu se mai răspândesc în locuință.
După ora 18, ușile lui se deschid cu greu, nu înainte de a-mi reaminti că: „La micul dejun, fii egoist, prânzul împarte-l cu prietenul, iar cina dă-o duşmanilor.”
În compania smartfrigiderului meu nu mă plictisesc niciodată, iar bucătăria este punctul de atracție al familiei!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu