Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

vineri, 12 mai 2017

În clasa a VIII-a A s-a investit multă iubire

Caracterul primului învățător și al dirigintelui se reflectă în comportamentul lor, fiindcă sunt adolecenți rebeli (caracteristicile vârstei nu se pot schimba), dar sufletele le sunt curate. Nu sunt răi și pentru asta îi iubesc.
De pildă Maria Moldoveanu este  fată frumoasă, căreia îi place să zâmbească. Multe fete și-ar dori părul ei blond-auriu și ochii senini. Ce-i drept îi place să ceară voie afară în timpul orelor și fiind cu frica-n sân să nu fiu certată pentru asta, deseori am țipat la ea. Niciodată nu s-a supărat că am mustrat-o. Am crezut că-mi va purta pică pentru asta, dar Maria mi-a adus flori de 8 Martie și un buchet de liliac săptămâna trecută pe care nu am putut să-l iau, fiindcă s-au repezit colegii să culeagă norocul și să-l bage în sân, iar din crengile cu flori, nu a mai rămas mare lucru.
-Mi-ai adus  flori, Maria, iar eu te cert când ceri voie afară! Nu ești supărată pe mine pentru asta?
-Mă certați spre binele meu, doamna. De ce să mă supăr? N-am fost niciodată supărată pe dumneavoastră!
Mă pierd în ochii-i senini și îmi amintesc că niciodată in cei patru ani nu mi-a răspuns obraznic și nu am văzut-o supărată. Maria, fata care nu se supără niciodată, aduce flori, iar sufletul îi zâmbește mereu....
Violeta este o fată delicată și deșteaptă. Stă în prima bancă, este atentă mereu, scrie și știe tot ce o întreb.
La acest capitol, cartea ei de vizită este impresionantă. Astăzi a dorit să stea în bancă alături de Dănuț (Popa, nu știu de ce-i zic copiii așa) și de Ștefan, iar gândindu-mă că este posibil să se despartă, i-am lăsat.
Îmi amintesc cum a insistat ea să o ascult pe Teo să-i iasă media 10 anul trecut, fiindcă „se face avocat, doamna și are nevoie de medie mare la română. Și când veți avea vreo problemă, vă duceți la ea să vă apere!”
Teo are niște codițe superbe, când nu vine cu părul despletit. Oricum are păr frumos, iar mie nu-mi place să o cert, știind că adoram să-mi desfac părul când eram elevă (Doamne, ce tragedie se făcea! Câte amenințări și vorbe trimise mamei, de parcă eram o teroristă ce punea o bombă în clasă!!!). Ea va fi viitoarea avocată.
S-a suparat pe mine de două ori și nu mi-a vorbit un timp. Am trecut cu vederea. Și eu nu am vorbit cu profesorul de română vreo câteva săptămâni, în clasa a X-a fiindcă nu m-a luat la Olimpiada de Română și că mi-a pus un 8 fiindcă nu am știut etapele Simbolismului. Mi s-a părut nedrept, am plâns, am făcut grevă în felul meu. Astăzi i-aș oferi toatădragostea din lume fiindcă m-a ajutat enorm și a avut dreptate: la primul examen de admitere la facultate mi-a picat Simbolismul Românesc și fiindcă l-am ignorat, am picat cu brio.
Ești frumoasă și deșteaptă, Teo, dar învață să ceri scuze oamenilor când greșești! Te-am auzit când îi spuneai Vivianei că nu poți să faci asta!!! Viața te va obliga să-ți schimbi opinia, vei vedea...



Gabriel este Kemal din Dragoste infinită, în variantă adolescentină. Nu am văzut ochi negri și strălucitori ca ai lui! Ținuta este impecabilă. Uneori ia o foaie de caiet și se face că șterge praful înaintea mea, să nu-mi murdăresc tălpile. Are simțul umorului și ar putea să învețe mai mult, dar este comod. Probabil știe că este frumos și mizează pe asta. Știu o fată care face totul, dar absolut totul pentru el, deși el este rău cu ea...
Vecina lui, Luca Ruxandra îl supraveghează exigent. Când i se pare ei că nu este cuminte, îl amenință că-l spune mamei. Veciniii ăștia trag cu urechea când ești certat sau alergat cu nuiaua și mai și spun, domnule! În plus, nu iută să-i scoată ochii că îi lega șireturile când erau împreună la grădiniță...
Ea pare mult mai matură, bine orientată știe că va fi în prima sau a doua clasă de liceu și-mi spune că are deja un prieten. Este la fel de frumoasă ca Gabriel, ar face o pereche pe cinste, dar nu vreau să mă acuze că le dau idei...Ar fi și o soluție să-și mărească proprietățile...
Gogonea Roxana este profundă și filosofează adesea pe tema suferinței în dragoste. „Băieții ăștia, doamna, astăzi cu una, mîine cu alta...”O dată s-a așezat cam de sus și cu viteză pe banca fragilă a colegei, iar acesta s-a rupt.
-Mi-ai rupt banca! Eu pe ce stau acum?
-Liniștește-te, nu vezi din ce era făcută? Cum să reziste rumegușul acesta? Mă duc la pauză și-l chem pe nea Miki să o repare. Ești mulțumită?
Și Bianca Militon este deosebit de frumoasă. O blondă răpitoare, cu păr des și sănătos, cu fir gros, cu tenul fin și buzele colorate. Florina scrie caligrafic și simt că mă iubește. Vorbește cu un băiat deosebit și politicos ca ea, de la a X-a și-mi pare bine pentru ei. Le-am văzut pozele alături de părinți și m-am bucurat sincer de prietenia lor frumoasă.
Crinuța Tigruța a plecat într-a V-a sau a VI-a. Era sufletul clasei. O esență tare într-o sticluță. Bătea din picior, iar elevii tăceau. Putea fi monitor de succes pe vremea lui Creangă. Plecarea ei la București m-a întristat puțin, dar sunt fericită că și acolo ia premiul I cu coroniță, ea, o fetiță micuță de statură plecată din localitatea de la poalele  munților este prima la învățătură într-o școală renumită din Capitală...
Cristina N a plecat în Anglia. Avea talent la scris și stăpânea noțiunile de vocabular, dar nu-i plăcea engleza. Acum o vorbește cursiv. Viața ne pune la încercare de câte ori vrea ea.
Lavinia este sensibilă se supără când nu este băgată în seamă, dar este genul acela de supărare care te face să te simți vinovat față de ea. Andrea devorează cărțile și nu doarme nopțile ca să învețe.
O clasă de copii buni, copii frumoși. Am mai scris despre unii dintre ei, de aceea nu am putut să-i amintesc pe toți.
Vă mulțumesc doamna învățătoare că i-ați educat frumos, domnule diriginte că ați fost un părinte spiritual adevărat, dragi părinți, nu le-ați otrăvit sufletele cu suspiciuni și cuvinte urâte la adresa profesorilor!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu