Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 20 mai 2017

XII C de la comerțul ideilor și al sufletelor pure de adolescenți

 Voicu Cristiana, fata delicată, energică, deșteaptă și frumoasă, dar modestă, te unge pe suflet prin simpla ei prezență (semnificația numelui: a unge/uns). A fost „unsă” de sus cu sensibilitate, generozitate și capacitatea de a respecta oamenii și lucrurile din jur.
-De ce ești tristă, Cristina?
-Doamna, mă cheamă Cristiana!
-Iartă-mă, te rog! (Vezi cel puțin la sfârșitul celor patru ani petrecuți împreună îți folosesc corect prenumele?)
-Este ceva personal, doamna.
-Nu poți să spui?
-Ba da, dar să nu credeți că...Un prieten apropiat are nevoie urgentă de sânge. Am fost acolo să-i donez și nu m-au primit fiindcă sunt prea slabă! Știți cât de rău îmi pare că nu pot să-i dau sânge?
Cristiana suna sau dădea mesaje de câte ori întârzia sau nu putea să ajungă la timp la ore. De la ea am mai păstrat în minte un discurs adresat colegilor cu fermitate:
-Învățați să vă respectați profesorii! Indiferent cum s-ar numi și ce ar preda să știți că fiecare profesor a muncit mult și a făcut numeroase sacrificii ca să obțină dreptul de a sta în fața voastră aici! Înainte de a jigni sau eticheta, la asta să vă gândiți!

Săvuțu (cum îi place să se alinte singur) a venit prin transfer în clasă și nu mă gândeam să devină unul dintre cei mai iubiți elevi.
-Doamna, nu vă supărați! Învățăm noi până la examen. Ia să vedeți. Aveți încredere! Iar v-ați murdărit mâinile de cretă.
Savaniu este prea delicat pentru un băiat. În ochii lui frumoși se citește bunătate infinită. Când i se pare că rostește o afirmație nedreaptă o spune încet, să audă el și Robert. Dacă îl rogi să repete se înroșește și zice:
-Nu am spus nimic, absolut nimic.
-Dumneavoastră ați corectat la simulare?
-Da, Florin. Te-ai descurcat, dar se putea mai bine.
-Că eu cred că...(încet) nu meritam nota.
-Nu am nedreptățit pe nimeni și nu am corectat singură. Ce ai spus tu acolo?
-Nimic, nimic. (Încet.) Am scris numai prostii, nu cred că meritam nota!
-Cum să fac să învăț așa de multe comentarii și să nu amestec informațiile, doamna? Patru pagini la fiecare comentariu literar? E mult.
-Învață esența! Poți reduce la jumătate cele patru pagini.
Mic de statură era în clasa a noua, mic de statură este și acum. Mă consolez cu gândul că mai este cineva cât mine în clasă...
Robert. Ochelarii îi dau un aer distins. Într-a noua îl priveam de sus în jos, deși nu sunt prea înaltă, acum dau capul pe spate când mă uit la el. Nu-mi amintesc să mă fi supărat vreodată. În perioada de sfârșit de an școlar, compară medii:
-Mă, cum de ai tu 7 la franceză? Ți l-a pus degeaba că nu știi mai mult ca mine. Uite, mă, asta are 10 la economie și nu știe matematică...Tu 8 la engleză, iar eu 7 și ai copiat după mine, mă!
Nimeni nu merită nimic, iar el merită mai mult, dar inocența cu care face aprecierile este dezarmantă, încât provoacă râsul...
Bianca Joenel, șefa clasei posedă o frumusețe răpitoare. Elegantă, respectuoasă știe să se impună în fața colegilor. Cu siguranță că va reuși în viață.
Nu credeam că Madi va lua cea mai mare notă la simularea de la română. De data acesta „a tăcut și le-a făcut”. Niciodată, dar niciodată nu a contestat nota și nu a dovedit lipsă de respect față de mine.
Baraț, blondul frumos și pus pe șotii, care știe materie, dar mai greșește la scris, dar pentru că nu încurcă autorii, operele între ele și personajele (nu combină două să povestească una, cum am mai auzit) pentru mine va fi mereu de nota 10.
Denisa Ionela posedă o frumusețe răpitoare a cărei forță de seducție vine din interior. O văd mereu scriind și vorbind frumos și mă gândesc la părinții minunați care au crescut-o așa de frumos.
Miu Pavel nu posedă întâmplător nume biblic. Când una dintre colegele mele mi-a povestit cum a oprit mașina și a așteptat-o să o aducă la școală, iar eu l-am lăudat, a spus cu toată sinceritatea din lume:
-Ah, doamna, atâtea cuvinte mari pentru nimic. Eu am făcut atât de puțin.
În realitate nu era deloc puțin fiindcă doamna profesoară îmi povestise cum pe lângă dumneaei mai trecuserăși alți elevi care „nu au văzut-o”.
Pavel are deja afacerea lui și visează să se căsătorească. La simulări a fost revelația clasei: a luat cea mai mare notă la geografie și notă de trecere la română.
Iusti, petrecărețul clasei va fi asociat replicii:
-Ce aveți cu mine, doamna? Pe mine v-ați găsit să mă ascultați?
El și Cernat se disting prin eleganță, politețe și faptul că înveselesc pe loc atmosfera, oricât ar fi de apăsătoare.
La sfârșit de drum, am un cuvânt bun pentru fiecare. Ei îmi mențin tinerețea și suplețea psihică și le mulțumesc pentru asta. Drum bun în viață tuturor, succes, să aveți parte de mulți oameni buni și să vă bucurați de prețuirea lor!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu