Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

joi, 27 iulie 2017

Locul în care simt că frumusețea mă copleșește

Știu un loc care mă face să mă simt ca o furnică în univers, atât de slabă, încât un fulger m-ar face bucăți într-o clipă, așa de fragilă, încât un brad imens care-și ridică brațele seculare spre cer, m-ar zdrobi într-o secundă dacă s-ar prăbuși peste mine...
Mă strânge iubitor aerul curat în brațe, dar, dacă s-ar stârni o tornadă, m-ar ridica până-n vârfurile fagilor și m-aș prăbuși însângerată. Aici sunt aproape de cer și totuși așa de departe. Oricâr m-aș ridica pe vârfuri, chiar dacă aș ajunge pe cele mai înalte piscuri, mereu îmi va fi interzis să ating cerul cu mâna.
Am visat să fiu asemenea păstorului din Miorița fiindcă viața de cioban mi se părea ușoară și frumoasă. Am crezut că ești așa un fel de prinț al universului, care stăpânește florile sălbatice de pe pajiștile alpine, tufele pline de afine, mure și zmeură sălbatică, pâlcurile de ghebe și de bureți!
Brazii se-nclină în fața ta, izvoarele îți apar în cale, lupii și urșii stau departe, veverițele și păsările îți spală vasele, dar când se stârnește furtuna, fulgerele și trăznetele parcă îți cad în cap.
Războiul naturii este magnific, iar tu ești în mijlocul lui, iar după ce a încetat totul, te pipăi să te convingi că ai rămas viu.
Ești departe de civilizație și parcă ai fi casă. Găsești aici fel și fel de scaune prin poiene: trunchiuri de fagi și brazi, imense pietre rotunde, muschi crud și iarbă verde. Aer condiționat ai pretutindeni, vrei mașină de gătit sau grătar, faci o vatră din pietre și aduni  lemne pe jumătate arse de fulger. Unele s-ar putea să mai fumege încă... Îți trebuie apă? Alergi la fântânile cu cumpănă sau la izvoare. Nu ți-ai luat de mâncare? Afinele și murele lucioase te așteaptă!
Vrei să te întorci cu un dar la cineva drag? Supermarketul îți stă la dispoziție: un con de brad parfumat, un buchet de flori de câmp, o cană plină de fructe de pădure. Le iei gratuit și nu se termină niciodată.
Vrei pat confortabil sau fotoliu? Dar iarba și florile? Dar pământul acoperit de mușchi?
Muntele este seducător în orice anotimp, însă toamna, galeria de tablouri multicolorate pare nesfârșită. Treci de la pânză la alta, sufletul îți este în genunchi de admirație, iar atâta frumusețe îți ia mințile!
Mi-ar plăcea să mă laud că am plantat o pădure și că faptele mele bune sunt livezi de pomi fructiferi!
Cu siguranță că dacă aș fi plantat o pădure și aș fi făcut nenumărate fapte bune, nu aș fi avut timp să mă laud.
Cert este că Daikin, lider mondial pe piața aparatelor de aer condiționa ne invită să plantăm o pădure de fapte bune în România.
În perioada 5 iunie-15 septembrie, 2017 pentru fiecare aparat de aer condiționat se plantează un copac, astfel că peste 10000 de copaci ne vor oferi aer condiționat pe străzi.
Dacă doriți ca fapta dumneavoastră să fie un copac în pădurea de fapte bune, înscrieți-vă ca voluntari pentru ziua naționalăde reîmpădurire, pentru 18 noiembrie! Eu un copac, tu un copac și așa apare miracolul pădurii faptelor bune!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu