Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 11 septembrie 2017

Inventar atipic

Am învățat să fiu recunoscătoare pentru magazinele moderne din zilele noastre, pentru că sloganul „Nicio masă fără pește (și acela din conserve!)” nu mai este de actualitate, pentru alimentele de strictă necesitate, care acum sunt la liber, pentru fructele exotice și pentru tehnologie!
Sunt fericită că este pe cale de dispariție și anticul inventar care se făcea în spatele ușilor ferecate ale magazinelor. Locuiam la țară și mă trimitea mama la alimentara, singurul magazin pe o rază de 3 kilometrii să cumpăr urgent ceva, iar eu mă întorceam supărată fiindcă pe geamuri scria negru pe alb: „Închis pentru inventar”.
Mă deprimau mărfurile din mijlocul magazinului și faptul că după o săptămână de inventariere stocuri
magazinul mai stătea închis încă una ca vânzătoarea să aranjeze la loc produsele în rafturile bătrânicioase din lemn.
Comercianții se purtau ciudat, iar eu nu înțelegeam de ce fac discriminare între cumpărători. De pildă țin minte că eram în magazin cu o văduvă, când vânzătorul a luat-o de o parte și i-a spus că are zahăr, ciocolată și rahat pentru ea. Auzul acesta fin pe care-l am este sabie cu două tăișuri uneori. Atunci l-am rugat să-mi dea și mie, dar m-a ignorat.
Eram copil și m-am considerat de două ori rănită. Prima dată pentru că aș fi mâncat, a doua oară că vânzătorul dădea cui dorea el marfa mai bună.
-Ei, lasă, mi-a spus mama, tu nu ești văduvă, draga mea!
Nu am înțelesc nimic atunci, dar astăzi mă bucur când văd comercianți politicoși, disponibili, care le vorbesc frumos și copiilor și apelează la profesionisti pentru inventarierea stocurilor, fără ca activitatea să fie suspendată.
Inventarele periodice sunt necesare din următoarele motive:
-pentru evaluarea obiectivă a situației financiare a firmei/magazinului/societății. Este chiar indicat ca această operațiune să fie făcută din afară și nu de o persoană cunoscută, pentru a prezenta exact situația. Tot din acele vremuri știu două-trei cazuri în care cel care făcea inventarierea a acoperit ani de zile delapidarea, iar vânzătorii, deși i-au dat bani mulți să-i cumpere tăcerea, și-au petrecut ani mulți după gratii.
-în vederea stabilirii necesarului de marfă. Un inventar atent stabilește care au fost cele mai vândute produse și trebuie să facă din nou parte din stoc și care nu se vând și ar trebui eliminate.
-înlătură tentativele de fraudă. Cu cât vor fi mai dese, cu atât pierderile se vor micșora până la dispariție.
Tarifele serviciilor de inventariere sunt personalizate în funcție  volumul de muncă, arealul de răspândire a produselor, perioadele când se solicită inventarierea.
Nu închideți magazinele să pierdeți clienții în perioada inventarelor clasice, ci apelați la servicii de inventariere masivă, rapidă  și cinstită!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu