Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

marți, 23 mai 2017

Ajutooor! Nu poate nimeni să mă salveze de propria mea statuie?

Atâtea măști și statui pe teatru străzii trec unele pe lângă celelalte! Uneori, când ești mai grăbit, se oprește o statuie în dreptul tău să întrebe:
-Nu știți cum ajung la Casa Filipescu-Cesianu? Trebuia să fiu acolo la ora 20, astăzi, 30 mai, 2017. Este Noaptea Statuilor Vivante.
Ca să nu răspunzi, poți merge pe stradă cu căștile în urechi. O statuie ascultă muzică și nu aude întrebările celor din jur...Sau poți să faci cum ți-au făcut alții ție, când aveai examen la Greacă veche și trebuia să ajungi într-un anumit loc, la ora 8, 30, iar statuia nepăsătoare ți-a indicat direcția opusă, noroc că s-a trezit profesoara târziu și a ajuns în același timp cu tine, la 11.
-Casa Filipescu – Cesianu, nu știu, dar sună interesant, răspund cu întârziere. Ce-ar fi să mergem împreună acolo? O statuie vivantă cu acte de identitate, cum sunteți dumneavoastră (adică actor fardat și costumat de la Teatrul Masca, din Austria, Olanda și China) și eu, statuie clandestină!
Statuia vivantă se umanizează îndată, îmi întinde mâna și-mi zâmbește:
-Mai bine îmi spui tu! Sună prea complicat pentru o statuie dumneavoastră. Urmează-mă și să fim prietene în perioada Festivalului!
-Ce Festival, tu?
-Festivalul Internațional de Statui Vivante, organizat de Teatru Masca.
Statuia vivantă mă ține de mână. În urma noastră, trecătorii curioși ne însoțesc cu privirea. Îndrăzneții formează un alai al curiozității însoțindu-ne.
-Vezi? Știam eu că prietenia cu un blogger aduce spectatorii la mine, spune statuia.
Un copil arată cu degetul roz ca un trandafir:
-Tati, mami, o statuie mergătoare! Acum știu ce vreau de ziua mea. Să-mi cumpărați o statuie vie!
Părinții zâmbesc fiindcă sunt ei cele mai docile statui vivante pentru copilul lor...
-Ai grijă, să nu ajungem pe strada Preoteselor, să intrăm la Țigănci și să călătorim în timp sau să ne inițiem în moarte, îmi spune statuia! Notează programul:
30 mai – Deschiderea Festivalului (Noaptea Statuilor Vivante), Casa Filipescu – Cesianu, ora 20.031 mai – 1 iunie – Parcul Humulești (cartierul Ferentari)
2 – 3 iunie – Parcul Crângași (cartierul Crângași)
4 – 5 iunie – Parcul Herăstrău, intrarea din Șoseaua Nordului („Locul de la Roata mare”)!
Deodată statuia vivantă dispare. Trecătorii mă iau cu forța și mă așază într-un corp de beton. Carcasa rece mă strânge, sufletul mi se zbate să scape asemenea unei păsări din colivie. Încerc să fărâm betonul cu unghiile, să mușc din el, dar constat cu durere că: „Din mine însămi, nu pot ieși!” Probabil că așa suntem condamnați cu toții să trăim: statui vivante: jumătate vii, jumătate moarte, schimbând măștile și costumele în funcție de parade. Resemnată doar pe jumătate, încep să strig:
-Ajutooor! Nu poate nimeni să mă salveze de propria mea statuie?
Mă trezește ecoul vorbelor mele pline de dramatism și telefonul care sună. Am visat. Se pare că m-am întâlnit mai devreme cu statuile vivante, în vis, dar astăzi este ziua cea mare. Începe festivalul și nu pot lipsi!
Ne vedem acolo!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu