Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 8 august 2016

Casa părintească se întreține!


Cuibul amintirilor mele din copilărie, locul în care am gângurit în pătuțul din lemn și în care m-am îndrăgostit de lumea poveștilor îmbătrânește. Primele fire de argint din părul meu echivalează cu ferestrele mâncate de carii de la mansardă. Urc în pod să revăd imagini cu mine și cu sora mea jucându-ne „de-a v-ați ascunselea”, să retrăiesc clipe naive, unice, pline de mister și de poezie, iar din acoperiș cad bucăți mari de lemn. Se mănâncă și țigla, iar praful portocaliu colorează casele de păianjen.
-Casă bântuită, șoptește nepotul meu...Știi, mi-ar plăcea să locuiesc aici, mai aproape de stele și de fulgii de zăpadă, dar dacă-mi cade acoperișul în cap?
Deodată  copilul începe să discute cu casa:
-Mi-ar trebui alți ochelari, cu dioptrii mai mari și lentile curate.
-Înțeleg ce spui, căsuță dragă, ai nevoie de ferestre de mansardă noi să mă primești cu capul în poala ta și să-mi spui povești.
-Dacă ai putea să mă mângâi pe cap, ai găsi numai cucuie și ai înțelege de ce am migrene când plouă, dragul meu!
-Păi țigla asta antică este atât de grea, căsuță. Nu s-a gândit nimeni să o înlocuiască, să facă reparații la acoperiș și să-ți cumpere o căciulă ușoară și călduroasă din țiglă metalică pentru iarnă?
-Pot să vă mai rog ceva?
-Absolut orice, fiindcă aici s-au născut mama și mătușa.
-Vă rog să nu aduceți vreo echipă de cârpaci la restaurarea mea! Intervenția la cap necesită multă abilitate. Să nu cumva să aduceți niște diletanți care să schimbe acoperișul, deteriorându-mi pereții sau fundația! Nu vreau să ajung o epavă, nu mă lăsați în ruină!
-Liniștește-te, draga mea! S.C. Rav Construct Company S.R.L se ocupă de asta din 2005 și oferă garanție pentru toate lucrările efectuate de către ei de la 3, la 5 ani.
Ei vor fi mereu disponibili pentru tine: să repare jgheaburi și să fixeze burlane, să fixeze bureții de etanșare și să verifice ferestrele de mansardă, să se ocupe de coșurile de fum și de toate străpungerile ca ploaia să nu pătrundă în organele tale vitale.
-Știu că mă iubiți și am încredere că veți apela la cei mai recomandați specialiști pentru mine. Nu vreau să mor! Vreau să trăiesc de dragul vostru ca să nu vi se năruiască imperiul amintirilor din copilărie...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu