Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 3 aprilie 2017

SHARE YOUR BOX cu flori de piatră și urechiușe de lemn


Un pumn de perle nu valorează cât un pumn de orez!

Omul medita la proverbul chinezesc cu amărăciune.
-Să am un pumn de perle, l-aș vinde și aș cumpăra orez să-mi ajungă toată viața, spuse, dar nu am nici bani, nici casă, nici haine, în curând rămân și fără dinți, că bine spune alt proverb chinezesc:„Limba rezistă fiindcă e moale, dinții cad fiindcă sunt tari...” Eu sunt „Logofete brânză-n cui/Lapte acru-n călimări/Chiu și vai prin buzunări” și, vorba lui Creangă: „Nici frumos până la douăzeci de ani, nici cuminte până la treizeci și nici bogat până la patruzeci nu m-am făcut. Dar și sărac ca anul acesta, ca anul trecut și ca de când sunt, niciodată n-am fost.”
De ce nu spun că „Un pumn de perle valorează cât un câine?” Cum ar fi să se taie un câine în fața ta, să fie făcut bucățele și fript sau făcut o tocăniță în care este amestecat sângele animalului și să înghiți mâncarea?
Se strâmbă și îi veni așa din senin să tasteze mâncare chinezească, în timp ce spuse cu hotărâre:

-Câine, șarpe și viermi nu aș mânca să rămân flămând toată viața!
Ia te uită: există și o aplicație mobilă numită Wu Xing prin care poți comanda mâncare chinezească, urmată de îndemnul „Share Your Box”. 15% discount înseamnă o cămașă nouă cu banii economisiți de la mâncarea la birou, dar cu prețul câinelui, nu, mulțumesc!
Își aduse aminte că nu are nici pantofi noi, dar înainte de a-și blestema zilele, își răspunse cu alt proverb chinezesc:„Mă înfuriam că nu aveam ce încălța, dar am întâlnit un om care nu avea picioare.”

Visul chinezesc

„Și vine primăvara și n-am pantofi, și vin facturile și penalizările de la rata de la bancă și nu am cu ce plăti!”
Asta a repetat până a adormit greu, după miezul nopții. Apoi a visat cutia cu mâncare chinezească. Venea în zbor către el și-l certa:
-Toate calamitățile vin de la gură, să știi! De ce ai prejudecăți legate de mâncarea chinezească? Nu știi că este cea mai bună și mai sănătoasă de pe glob? Te-aș putea pedepsi, dar pot și să te îmbogățesc. Gândește-te bine! Cu omul se-ndreaptă omul. Poți comanda mâncare chinezească la birou apelând la ajutorul aplicație!
Apoi cutia mergea din mână în mână, el ajunse celebru, iar colegii îi mâncau prânzul. „Și sărac și cu prânzul mâncat, spuse”.

Flori de piatră și urechiușe de lemn

Se sculă hotărât să elimine prejudecățile, așa că descărcă aplicația și căută o mâncare chinezească prin care să stârnească interesul colegilor.
„Voi comanda flori de piatră și cartofi cu urechi de lemn.
 Se și vedea în centru atenției când răspudea simplu la întrebările colegilor:
-Ce mănânci tu acolo?
-Flori de piatră?
-Dar în cutiile acelea ce ai?
-Cartofi cu urechiușe de lemn.

Urmarea primei comenzi

La prima comandă nu a avut deloc noroc. A văzut cutiile lui plimbându-se din mână în mână pe la colegi și golindu-se fără să apuce vreo bucățică.
-Să ne rupem și noi dinții în florile de piatră și în urechiușele de lemn, au spus râzând și mâncând totul cu poftă!
-Tocmai ați înghițit o ureche de câine, le-a spus el cu ciudă că-i goliseră toate cutiile.
-A fost bun, câinele ăsta, să ne comanzi și nouă mâine!
Atunci el a făcut o listă pentru a doua zi, zicându-le colegilor:
-Astăzi am rămas nemâncat, mâine, fiecare îmi dă 15% din cutia lui!
De-atunci el are mâncarea asigurată la birou și este cel mai iubit om de la serviciu. Noua aplicație a fost până ieri secretul lui, dar simt nevoia să-l împărtășesc cititorilor mei.
Și așa am devenit și eu dependentă de flori de piatră și cartofi cu urechiușe de lemn și am împărțit cutiile mele cu mâncare chinezească juriului și colegilor cu ocazia Spring SuperBlog 2017...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu