Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 28 mai 2016

România joacă singură, stimați ascultători!



3 iunie, 2016, pe Arena Națională. Vuvuzelele îmi sparg timpanele, încât încep să-mi doresc  o pauză de-njurături. Am încercat să mă învoiesc la șefu' să vin la meci, i-am spus că mă duc la soacră-mea că este internată la terapie intensivă, sărmana, iar el a zbierat la mine:„Cine nu știe că România are amical cu Georgia înainte de Campionatul European?”
Am tăcut că de, „șefu-i șef și-n pielea goală” și mi-am luat medical. Nici nu m-am așezat bine în tribună că o cameră de luat vederi mă ia în primire să demonstreze că nici soacra nu este bolnavă, nici eu. Las capul în jos să nu-l pună necuratul pe șeful să mă recunoască...Crainicul se așază aproape de mine.
Mai întâi dă Cezarului ce este al Cezarului, adică spune reclama pe de rost: „Telekom Romania este, din iunie 2015, sponsor oficial al echipei naționale a României şi doar la Dolce Sport, televizunea de sport a Telekom, se văd toate meciurile UEFA EURO 2016, şi nu mai puţin de 28 dintre acestea în exclusivitate. Telekom Romania este, din iunie 2015, sponsor oficial al echipei naționale a României şi doar la Dolce Sport, televizunea de sport a Telekom, se văd toate meciurile UEFA EURO 2016, şi nu mai puţin de 28 dintre acestea în exclusivitate. Poți citi mai multe pe această pagină.”
Apoi își dă seama că a încurcat textele și se-neacă de ciudă. Telespectatorii să citească informații de pe o pagină virtuală??? Tușește și nu-și poate reveni în timp ce-mi întinde microfonul. Am venit aici din patriotism, nici nu știu numele tuturor jucătorilor sau toate regulile, dar nu am ce face. Iau microfonul în timp ce vocea îmi este gâtuită și mintea paralizată. Șeful va cere înregistrarea cu vocea mea, să râdă cu toți angajații de transmisiunea în direct, apoi va cere o expertiză să mă concedieze.
Între timp, înainte de începerea meciului și de intonarea imnurilor, o echipă de specialiști scoate nunta de câini intrată pe teren.
„Bună ziua, stimați ascultători, încep timid. Vom urmărim împreună meciul...jucătorii români s-au dezlănțuit, pasează de la unul la celălalt, iar adversarii lor sunt umiliți ca niște copii! Au trecut cinci minunte și numai ai noștri au avut mingea. Șut spre poartă și goooool! Goool pentru România, stimați ascultători! Să nu credeți că nu știu numele jucătorilor, dar totul s-a petrecut pe repede înainte, încât nu am avut timp să-l văd pe cel care a dat gol. Important este că am marcat. Din poartă mingea ricoșează din nou la ai noștri. În timp ce jucătorii Georgiei privesc prostiți dezastrul, faza de acum trei minute se repetă. Românii dansează cu mingea la picior. Nu am timp să văd fețele jucătorilor sau numele de pe tricouri, dar șut și goool, stimați ascultători! România joacă singură astăzi. Ai nostri sunt pe cai mari,”
Crainicul râde și îmi scrie numele jucătorilor pe hârtie. Transmit fără să vreau tot meciul fiindcă nu am de zis decât:„Goool, România! Scorul a devenit astronomic pentru noi!”
La pauză îmi sună mobilul. Șeful:„Te-ai îmbolnăvit rău de tot, amice! Să nu crezi că te destitui să te angajezi crainic și să vezi toate meciurile naționalei de câte ori ai chef. Închid ochii că ar trebui să fii acasă, în pat, legat la cap, iar tu transmiți în direct de pe stadion. De fapt, observ că le-ai purtat noroc românilor. Dacă ești comentator priceput, amintește cumva și de omenia mea față de angajați, ca să nu avem meci la întoarcere!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu