Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 17 decembrie 2016

Papuci de plastic pe gheață sau amputarea picioarelor

(Sursa fotografiei aici)
- Tu ai mers vreodată descultă prin zăpadă sau pe gheață sau încălțată cu papuci de plastic? Ți s-au înroșit picioarele să te usture după aceea până la lacrimi, să se răspândească durerile ascuțite până în creștet, apoi să ți se albăstrească progresiv tălpile și să știi că vor fi amputate fiindcă nu le-ai încălțat corespunzător? Scârrrţ-scârrrţ! Scârrrţ-scârrrţ!

Mașina era supărată pe mine și nu mă mai asculta.
-Toate autoturismele au anvelope de iarnă potrivite, numai eu merg ca și desculță pe patinoar...Râd toți de mine, iar pe tine sunt supărați toți partenerii de trafic că i-ai făcut să țină degeaba postul Crăciunului fiindcă nu s-au putut abține să se oprească din înjurat de când am apărut pe șosea, îmi reproșa ea!
Poleiul ne făcea să alunecăm ca o sanie. Dansam periculos fiind gata să acroșăm toate mașinile care circulau regulamentar, ba într-o stație de autobuz am fost gata să răstorn ca popicele cei 10 călători înghețați care așteptau în refugiu.
Dansul acrobatic mortal afecta pe toți cei antrenați în trafic. La un moment dat, partenerii de drum s-au supărat așa de tare pe mine, încât am avut impresia că vor să facă un lanț din mașinile lor să mă oprească și să-mi aplice o corecție pentru inconștiență. La început adrenalina îmi dădea o stare euforică, dar când era gata să sar într-un baraj de acumulare situat sub șoseaua pe care o traversam patinând periculos, ochii mi-au ieșit din orbite. M-am imaginat plonjând în apa înghețată, devenind hrană peștilor, resturile din mine și din cei dragi, pe care-i aveam alături putrezind pe fundul lacului de munte!
Văzusem cândva un video cu un camion rusesc traversând o apă înghețată, dar bijuteria mea ar fi fost sfârtecată de talazurile dezlănțuite de zborul fără parașută...
-Mătușico, mătușico, trezește-te! Nu este niciun lac înghețat, ai adormit și nu vei muri, ci vom petrece Crăciunul la Viena, asta-i tot!
Mânuțele mici și buzele umede și crude mă trezesc din coșmar.
-Cauciucuri de iarnă, repet, cauciucuri de iarnă! În secunda doi mă duc să cumpăr!
-Să-mi iei și mie un lego scump din oraș, te rog, că nu te-am lăsat să mori, spune râzând micuțul! Uite, îți vând un pont. Aici găsești cele mai bune cauciucuri de iarnă pentru mașina ta!
Și așa, coșmarul m-a trezit la realitate și ne-a salvat viața. De-atunci, cum vine iarna îmi echipez corespunzător autoturismul, iar când uit, mă pedepsesc mergând 10 minute desculță prin zăpadă...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu