Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 24 octombrie 2016

60 de ani, o vârstă cu sirop de fructe

Aveam 20 de ani, iar ai mei îmi țineau predici tematice:
-Învață, tată, învață să intri la facultate înainte de pensie! Anii trec, să prinzi și tu ceva vechime până la 60 de ani! Noi te ținem cu dragă inimă acasă, dar când vom muri nu putem să-ți lăsăm moștenire pensia noastră...
Când ai 20 de ani ți se pare că timpul stă în loc pentru tine. Îmbătrânesc toți numai tu rămâi brad verde în mijlocul pădurilor de foioase. Să ți se vorbească de pensie în plină tinerețe pare jenant. Jenant era și pentru mine.
Anii au trecut. Acum am 23 de ani vechime în câmpul muncii, iar vârsta pensionării pare să se ducă tocmai către 100. E strategia statului de a mă obliga să trăiesc până atunci sau modul subtil de a se sustrage de la înapoierea contribuțiilor mele timp de decenii la buget???
Cam mâine voi avea 60 de ani. Voi merge la ore în baston, iar elevii cărora le voi pune note mici, mi-l vor ascunde, apoi vor declanșa fără milă șantajul:
-Vreți bastonul înapoi, vă costă o notă de trecere!
Nu știu cum voi reacționa atunci, dar ei vor avea motive de râs copioase. De pildă voi căuta ochelarii prin geantă sau pe catedră, iar ei vor spune în cor:
-I-ați pierdut pe nas, doamna...
Voi pleca să scriu frumos titlul noii lecții pe tablă, mă voi întoarce neajutorată spre ei întrebându-i:
-Ce caut la tablă?
-Asta-i și întrebarea noastră, doamnă, vor spune-n cor fără să ezite.
Singura mea bucurie va fi siropul de fructe Yo, de aceea până la 60 de ani voi urmări realizarea acestei liste de priorități:
1) Voi economisi bani albi (nu spălați, ci albi de la mama natură) pentru zile negre, să-mi pot cumpăra cât sirop de fructe Yo vreau.
2) Îmi voi ține mintea în priză și voi depune eforturi uriașe să nu uit de ce m-am dus în bucătărie, de ce mă aflu în sala de clasă, de ce merg în oraș.
3) Îmi voi face provizii suficiente de sănătate, să-mi ajungă la bătrânețe.
4) Voi citi, voi scrie și voi călători mult.
5) Voi deveni o oază de înțelepciune pentru tinerii din jur, un izvor de fericire pentru cei dragi, îmi voi înmuia pâinea uscată a vieții celor 60 de ani în sirop de fructe!!!

2 comentarii: