Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

miercuri, 19 octombrie 2016

Gladiator al suferinței


Eu, generalul roman Maximus, nu mă tem de luptă dreaptă! Să mor pentru imperiul, pentru poporul și împăratul meu ar reprezenta onoarea supremă! Cineva trebuie să-și dea viața ca orgoliile conducătorilor să fie stinse cu sânge. Vremuri barbare trăim...Văd trupurile tinere sfârtecate de ambiții, corpuri fără mâini, fără picioare, suflete peste care au trecut carele de luptă și mă întristez. Dacă nu mă voi întoarce acasă? Cu ochii minții îmi văd soția în haine de doliu, copiii deznădăjduiți plângând deasupra sicriului și atunci, cu arma în mână, declanșez furtună în jurul meu.
-Dacă nu ucideți voi, veți fi uciși, le strig soldaților! Cea mai bună armă de apărare este lupta!
Soldatul slab pe câmpul de luptă se cunoaște după culoarea de cadavru a feței, după mila ce i se citește în privire și după tremurăturile corpului. Înainte de atacurile decisive îi protejez pe cei slabi, trimițându-i în spatele frontului. Nu oricine poate să ucidă pentru a trăi. Sunt oameni care preferă să fie uciși, decât să-și păteze mâinile și conștiințele cu sânge! Mă port omenește cu sclavii mei. Nu-i consider „simple unelte vorbitoare” și nu-i umilesc, nici nu le vărs sângele pe pământ, fiindcă viața lor nu-mi aparține.
Nu mă tem de moarte. Niciodată nu mi-a fost frică de ea. Ursitoarele mi-au oferit darul de preț de a o înfrunta fățiș. Mă tem de sclavia nedreaptă. Animalul și sclavul aflate la dispoziția stăpânului nemilos sunt mai nenorocite decât dacă ar muri!!!
...Ce mult a trecut! Se face noapte în sufletul meu. Gloria mea a căzut în țărână fiindcă loialitatea mi-a fost lege.
-Să fii blestemat Comodus! Pământul să nu-ți primească trupul! Tatăl tău a știut că ești un laș, de aceea mi-a încredințat puterea. Mi-ai ucis familia și m-ai fi omorât și pe mine, să-ți rămână ție tronul. A trebuit să fug să-mi salvez viața, să devin gladiator doar ca să mă întorc la Roma și să răzbun sângele nevinovat al soției și al copiilor mei! Ai deschis ușa mîrșăviei, iar eu am datoria să prăvălesc peste tine pământul răzbunării care-ți va fi mormânt. Abia după ce îmi voi îndeplini datoria față de ei, voi putea să plec în călătoria supremă dezlegat de îndatoriri...
Maximus, personajul principal al filmului Gladiatorul va apărea în curând la TNT, iar spectatorii vor avea ocazia să se delecteze urmărind filmul și să învețe o lecție magnifică de viață! Cum fiecare om are crucea lui pe pământ, experimentează rolul de galdiator al suferinței mai devreme sau mai târziu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu