Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

joi, 29 septembrie 2016

De piatră să fii și adori să te întorci acasă!

Plecat printre străini, te prinde așa un dor chiar și de pietrele de-acasă: marmură, granit, calcar, travertin sau onix. Stona.ro compania cu cel mai mare stoc de piatră din România  m-a provocat să vorbesc despre cuibul drag al sufletului meu, Edenul numit acasă.
Clipa de marmură mi-o petrec cu oamenii dragi mie. Suntem toți „pietre strălucitoare sau cristaline” în jurul unei mese îmbelșugate, la o ceașcă de cafea, în timp ce savurăm o prăjitură. Iubirea și mulțumirea ne strălucesc în ochi și se răsfrâng pe chipurile noastre.
Gândurile exteriorizate sau nu sunt marmură albă, fără să răspândească în jur fiori reci, ci  reprezentând etalonul statorniciei, al frumuseții și curățeniei.
Oricât ne-am iubi și am dori ca momentul de marmură să dureze o veșnicie, trecem la ora de granit, adică la fundația civilizațiilor. O vreme citim și comentăm ziarele împreună, dezbatem cazurile șocante prezentate la știri, vorbim despre nemurire și evaluăm activitatea politicienilor, apoi, fiecare explorează propria carieră de granit.
 Mai întâi stabiliesc cum îmi voi conduce și racorda elevii a doua zi la sursele civilizației, apoi mă retrag în împărăția de granit a blogului, șlefuind articole pe diferite teme, realizez o sculptură din granit în cuvinte, intru în Muzeul Literaturii să admir creațiile zeilor care au dobândit deja nemurirea.
Momentul de calcar sau clipa de melancolie a pietrei apelor marine îl petrec singură sau în compania celor care au nevoie. Nu mă macină gândul că sunt muritoare, ci în fiecare zi, chiar dacă sunt biet calcar, mă străduiesc să las o operă din granit, faptă, creație sau atitudine. În momentul meu de calcar fac un masaj mamei, să-i alin durerile, îi duc lapte și fructe bunicuței, al cărui trup a devenit carieră de calcar erodată de apele tulburi ale vieții (95 de ani).
În orele de travertit mă gândesc de ce sunt oamenii așa de sofisticați și de pretențioși, când pot fi naturali și le dedic câteva gânduri, fără să-i condamn sau să mă consider deasupra tuturor.
Onixul, cu semnificația sa mitologică îmi condimentează toate clipele petrecute acasă, fiindcă este puțină mitologie și în ceea ce scriu și în clipele petrecute alături de cei dragi. Uneori existența noastră, care nu poate fi explicată rațional ține de domeniul mitologiei.
Ciudat, dar și când dorm sunt activă. Uneori, înainte de a ajunge în brațele lui Orfeu, îmi vin în minte idei îndrăznețe, pe care mă ridic din pat să le notez. Patul mi se pare făcut din puf de îngeri și împodobit cu petale de trandafiri, lăcrimioare și crini.
Dragi cititori, Stona.ro este magazinul de pietre, care ne face să realizăm că acasă este cel mai scump diamant din lume. Fiindcă nu are inima de piatră, în zilele de 13, 14 și 15 octombrie, 2016 organizează Ziua Porților Deschise pentru noi. 
Lorand Soares Szasz va vorbi cum se pot scoate bani și din piatră seacă, dacă se muncește cu tragere de inimă...De dragul nostru, Stona asigură transportul dus-întors la Ploiești și la Brașov.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu