Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

marți, 7 iunie 2016

Cum să culegi stele de pe crengile cerului


-Aș mânca luna, tată! Seamănă cu o gutuie coaptă, spuse copilul! Culege-mi, te rog, o stea de pe ramurile cerului, mamă!
Din ochii părinților cădeau mărgăritare pentru că micuțul era bolnav. Avea grave probleme respiratorii tocmai de aceea era așa de sensibil. I-ar fi dat și luna de pe cer să se facă bine
-Dacă am locui mai aproape de cer, aș trage soarele de mustăți, m-aș juca în bărbile albe ale norilor și aș simți mai aproape ploile și ninsorile!
Din nefericire locuiau la parter. Uneori erau nevoiți să suporte toate mirosurile dubioase de canalizare și se trezeau inundați de cei de la etajele inferioare.
-Nu putem să ne facem o căsuță într-un copac, întreba bolnăviorul frângând inimile părinților de durere?
Așa au luat ei hotărârea să vândă apartamentul și să se mute la mansardă. Podul era prăfuit, cu ferestre din lemn în care erau bătute scânduri, cu zidărie antică, cu miros de igrasie și cufere bătrânești cu aminitiri răspândite peste tot. Mai întâi îl amenajau, apoi urma mutarea, dar ca să-i facă o surpiză, într-o seară l-au luat de mânuță și l-au dus la viitoarea locuință.
Era o noapte de decembrie poleită cu belșugul sărbătorilor. El respira greu, avea iar febră și urma o internare cu perfuzii, injecții și nopți nedormite. L-au îmbrăcat bine de tot și l-au dus în Raiul din imaginația sa. Au aprins veiozele vechi.
-Duceți-mă lângă fereastră și dați jos scândurile să vorbesc cu fulgii, spuse micuțul.
I-au îndeplinit dorința cât ai clipi din ochi. Își apropie fața crudă de geamul murdar.
-Hei, voi, copii sănătoși ai cerului, nu-i așa că mă voi face bine?
Fulgii veneau din înălțimi în cete vesele. Copilul le asculta glasurile și traduce conversația părinților:
-Ce spuneți? Voi deveni aviator? Dar părinții mei se plâng mereu că sunt bolnăvicios, că abia respir și peste trei zile vom merge iar la spital. Vouă v-a înfipt cineva acul în venă sau în mânuță? Înălțimea și Ferestre de mansarda VELUX mă vor face bine?
-Iar vorbește aiurea de la febră, spuse îngrijorată mama!
-Vorbesc cu fulgii, mamă, nu vorbesc aiurea! Pune-mi mâna pe frunte să vezi că febra mi-a dispărut! Ne putem muta de Crăciun aici, la mansardă?
Băiețelul începu să se descheie la cojoc, să-și dea jos fularul, căciula și mănușile. Cu fruntea lipită de ferestre vorbea cu fulgii de nea.
-Poate că are dreptate, înălțimea îl face bine, spuse tatăl hotărât căutând ceva pe telefonul conectat la internet. Draga mea, nu este o poveste, VELUX există! Privește aici: ferestre cu operare în partea de sus și cu operare în partea de jos. Chiar vorbește cu fulgii atotcunoscători! În camera lui vom pune rulouri VELUX pentru camera copiilor!
-Da, să nu creadă că vor intra zmeii sau balaurii pe fereastra sa, șopti mama...Fiindcă-i plac atât de mult stelele să-i alegem produse din colecția Star Wars & VELUX Galactic Night Collection.
-Fie, în camera mea accept ferestre mici, dar în sufragerie vreau ferestre VELUX de dimensiuni mari să pot vedea cerul de la un capăt la altul și să mângâi pe creștet cu privirea toate stelele! Hei, tu, Luceafăr de seară, îmi poți îndeplini două dorințe, te rog? Prima: să mă pot muta într-o săptămână cu părinții la mansardă, iar a doua să mă fac sănătos cu ajutorul ferestrelor VELUX și al înălțimii? Cred că sunt puțin copilul cerului, iar tu ești steaua mea norocoasă!
Dorințele i-au fost îndeplinite. Astăzi este cel mai cunoscut pilot, părinții s-au mutat într-un apartamnet la etajul I al aceluiași bloc, iar când trece cu avionul, puștiul său cu păr bălai îi face cu mâna de la mansardă.
Ferestrele de la VELUX sunt încă funcționale după o viață de om și crede ca le va lăsa moștenire și urmașilor urmașilor lui!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu