Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 4 iulie 2016

Sâcâitorii de lucrări științifice


Există coordonatori de lucrări științifice, care acceptă punctele de vedere ale absolventului și-l susțin moral pentru a realiza licența și „sâcâitori științifici”. Coordonatorul etic spune clar ceea ce-i place și ceea ce-i displace, care sunt erorile care trebuie corectate, lipsurile ce necesită completare, în timp ce în a doua categorie se încadrează cel care face semne cu roșu pe lucrare, dar dacă-l întrebi politicos ce a vrut să spună sau ce este de corectat, uită. Să-ți arate cât de mult valorează semnătura sa, te pune să modifici de 100 de ori și să-ți dovedească lipsa ta de abilitate academică, nu acceptă lucrarea schimbată nici a mia oară, ci te invită la licență în toamnă...
Coordonatorul etic oferă puncte de reper și după aceea emite observații obiective.  Cuprinsul orientativ, bibliografia, idei ce merită valorificate reprezintă un adevărat ghid de orientare în câmpul informațiilor științifice. Există și îndrumători care au o plăcere sadică să debusoleze candidatul, deși nu oferă nimic, nu se mai opresc din observații anulând tot ceea ce s-a realizat cu trudă.
Cu toate că posedă un titlu academic, conducătorului științific care se recunoaște în categoria sâcâitorului ar trebui să-i fie rușine! Îmi amintesc de profesorul la care mi-am luat licența și modul în care mă chema la București să vorbim și mă ținea pe holurile facultății necomunicându-mi nimic. După ce am realizat-o singură și am depus-o la secreatariat, mi-a lăsat vorbă că este plecat din țară, iar eu l-am văzut în celălalt vagon al metroului...
Acolo era străinătatea, iar eu nu știam. Dacă nu m-ar fi acceptat altcineva, aș fi pierdut un an sau chiar posibilitatea de a-mi finaliza studiile. Universitarul este și el om, dar să se poarte ca un coate-goale lipsit de bunul simț elementar mi se pare o blasfemie...
Din fericire, am găsit și un coordonator etic. Academicianul Alexandru Boboc posedă atâta finețe sufletească, încât realizarea lucrării științifice sub îndrumarea domniei sale este un prilej de infinită bucurie!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu